МОРКОВ - аз съм ти приятел

Измий ме добре, премахни върха и опашката ми и започвай да ме гризеш.
Аз съм най-разпространения зеленчук. Всички ме харесват, особено Бъгс Бъни.
Когато ти беше бебе, аз бях твоята първа храна. Също и сока, от който вероятно си изпил най-много.

Ако искаш да имаш орлов поглед, пий честичко
сок от моркови.  Като допълнение, той ще предаде 
на кожата ти гладкост и здрав тен.
МОРКОВ - познавате ли ме?
Някога съм бил с наситен лилав цвят. Оранжев, какъвто ме познаваш и днес, съм благодарение на старанието на холандски градинари.
Моята горната зелена част се оказала изключително подходяща за украса на шапки. През 16-ти век било модерно украсяването на шапки и рокли с растения и приятно зеленият цвят на заешкия зеленчук бил широко използван.
Най-големият отгледан до сега морков е дълъг 5.14 м, а най-тежкият 8.61 кг!

ИДЕЯ:
СГОТВИ С МАМА
Смесете равни количества пюре от моркови и от картофи, малко масло, индийско орехче, сол и черен пипер и разстелете върху намаслена тавичка. Отгоре поръсете с натрошено сирене и сложете във фурната, да се запече. Когато отгоре се получи кафява апетитна коричка, а това ще е скоро, можете да извадите тавичката. Знам, че ще ти е много апетитно, но почакай малко – доста горещичко е!
Нарежете около 500 гр. моркови на кръгли резенчета и ги задушете във вода, докато станат меки.
В друг съд сложете 1 с.л. масло, 2 с.л. захар и 1 ч.л. вода. Изчакайте да поври около минутка. Добавете морковите и поразбърквайте леко около 3-4 мин. Ще видите как те се глазират и се превръщат в прекрасен десерт.